Můj přístup - Sporthacking

Vrcholový sport se v posledních letech posunul na úplně jinou úroveň, než tomu bylo kdysi. V dnešní zrychlené době se zintenzivňují tréninky i tréninkové metody, posouvají se výkonnostní limity, zvyšují se radikálně nároky na sportovce po všech stránkách. Tomu by měla odpovídat i perfektní strava, dokonalá regenerace a vyladěná psychika.

TRÉNINK, STRAVA, PSYCHIKA A REGENERACE jsou navzájem spojené nádoby, které se navzájem ovlivňují!

ilustrace_s_fotkami3_CZ

Vrcholový sportovec jde často za hranici "zdraví" a v naprosté většině si ať sportovci či trenéři bohužel neuvědomují souvislosti mezi tréninkem, regenerací, sravou a psychikou. I z toho důvodu jsem zakladatelem a propagátorem celostního pohledu na přípravu sportovce - tzv. SPORTHACKING.

IMG_7694IMG_7694Autor: Vít Schlesinger

Ve své praxi se setkávám s mnoha sportovci, kteří svou přípravu staví pouze na fyzickém tréninku - jsou unavení, vyčerpaní, podráždění, psychicky labilní a ztrácejí chuť trénovat. Jejich tělo nestačí tak rychle obnovovat síly – ať už proto, že málo nebo špatně regenerují, anebo se nesprávně stravují. Ale většinou je to trochu od každého. Pak mohou nechat na tréninku duši a není jim to nic platné.

I po biochemické a hormonální stránce je jejich tělo evidentně často přetrénované a přetížené, což nemá za následek jen výše zmíněné, ale i psychické výkyvy. Nechuť a především každý následný trénink, do kterého nejdu odpočatý, je často až kontraproduktivní.

Co je Sport Hacking

Sport Hacking přistupuje ke sportovci jako k celistvé osobnosti, jejíž výkonnost ovlivňují čtyři faktory: fyzický trénink, psychika, strava a regenerace. Z filozofie Sporthackingu tedy vyplývá, že jedině správně motivovaný sportovec ve výborné fyzické i psychické kondici, který se vhodně stravuje, je otužilý, správně dýchá a věnuje dostatečnou dobu spánku a regeneraci, je schopen podat maximální sportovní výkon a udržet si optimální zdraví.


13319940_247087759001608_3377022658889740826_n